Ráda píšu. Nejen o sobě a svých zkušenostech, ale také o informacích, které vám mohou pomoci vybrat si ten správný životní styl nebo vám odpovědět na vaše otázky ohledně zdravého stravování nebo i osobního života.

7 superingrediencí pro vaše smoothie

7 superingrediencí pro vaše smoothie

RAWMANIA
Článek
Je pár ingrediencí, které dodají ovocnému koktejlu tu správnou šťávu!

 

Pokud si chceme dopřát opravdu velké množství vitaminů a minerálů, je třeba do základu ovocných smoothie a šťáv někdy něco přimixovat. Je chladné období, které je doprovázené rýmou nebo celkově oslabenou imunitou. Takže doplňte zásoby živin a podpořte tím obranyschopnost, aby vás nebo vaše děti nic nezdolalo. A zde uvádím pár superpotravin, kterými byste se mohli obklopit a dopřát si tak opravdu vitaminovou bombu pro vaše tělo i mysl.

 

1) Chlorella prášek

Chorella je sladkovodní řasa s velkou dávkou chlorofylu a zdravým doplňkem naší stravy. Díky velkému množství živin dokáže pročistit naše tělo a posílit imunitní systém. Také přispívá lepšímu trávení a proto bych doporučila přidávat jednu lžičku denně do vašeho oblíbeného smoothie. 

2) Maca prášek

Maca neboli peruánský ženšen je prášek  známý svými „prohřívacími“ schopnostmi. V chladných měsících dokáže zahřát a doplnit potřebné vitaminy, které nám mohou chybět díky nedostatečnému množství ovoce. Pomáhá udržet kondici, zlepšuje také sexuální funkce a hlavně má karamelově sladkou chuť. Přidávejte do koktejlů 1-2 lžičky denně a pořádně si ho vychutnejte.

3) Spirulina

Spirulina je další zelený zázrak, který detoxikuje naše tělo a dokonce dodá i nějaké ty bílkoviny. Je to bohatý zdroj antioxidantů a opět posiluje imunitní systém. Stačí 1 lžička denně a máte o tělo postaráno.

4) Chia semínka

Chia semínka přispívají k hydrataci těla a mají mnoho prospěšných látek, které přispívají ke zmizení lámavostí vlasů a nehtů u kojících žen. Jsou vhodné pro sportovce, jelikož příznivě ovlivňují tělo při velké fyzické námaze. Také dobře prospívají růstu dítěte, protože dodávají velké množství živin, které dítě v té době potřebuje. Do smoothie můžete přidat až 2 lžíce denně.

5) Konopný protein

Tento prášek obsahuje vyoce kvalitní bílkoviny v té nejpřirozenější formě a tím přispívá k tvorbě svalové hmoty. Pomáhá také růstu vlasů a obsahuje až 23 aminokyselin. Díky obsahu vlákniny je také vhodný k hubnutí a celkově posiluje organismus, imunitu a fyzickou zdatnost. Běžná denní dávka představuje asi 40g

6) Raw kakao

Kakao má povzbuzující účinky a mělo by zlepšovat náladu a vytvářet pohodu na těle i duši. Také má příznivý vliv na celkový centrální nervový systém a funkci mozku. A hlavně, jeho chuť je tak nezaměnitelná a líbezná, že si ji zamiluje každý! Dávkování? Všeho s mírou :)

7) Ořechová mléka

Všechny ořechy obsahují ty správné tuky pro naše tělo. Tato mléka mají díky tomu smetanovou chuť a lahodný ořechový nádech. I hustotou se blíží klasickému kravskému mléku. Nebojte se je zařadit do smoothie a nahradit jimi klasickou vodu, protože ve výsledku je nápoj daleko lahodnější, krémovější a má lehce smetanovou chuť. 

 

Je ještě spoustu dalších superpotravin, které můžete do svých nápojů zařadit. Například matcha, goji nebo černý sezam. Objevujte a přirozeně přicházejte na to, co vám chutná, protože jedině tak poznáte, co lahodí vašemu organismu. Zároveň to se všemi superpotravinami nepřehánějte, protože jak je známo – všeho moc škodí. Zkrátka všeho s mírou, láskou a zdravým rozumem! 

 

Zobrazeno: 3097 krát Kategorie: Články Naposledy změněno čtvrtek, 3. prosinec 2015

Autor:

Barbora Karchová

Raw food/živá strava je pro mě citová záležitost. Nejde jen o jídlo, ale i o životní styl a takový jiný pohled na svět, který s touto stravou získáte. Začnete se více starat sami o sebe a tím se vám začne pomalu měnit život...

A protože mě raw food opravdu baví, zatím jsem neztratila inspiraci pro syrové recepty. A tak realizuji každou představu receptu, která mě napadne. Snažím se vše vysvětlit jednoduše a používat dostupné suroviny. Nejsem profi kuchařka, jen vášnivý samouk, který se zamiloval do jednoduchosti a lahodnosti raw receptů. 

Jak jsem říkala, raw food není jen o ovoci a zelenině, ale také o životním stylu. Proto se moje články týkají všech směrů, které se tohoto způsobu života nějak dotýkají. Ráda píšu hlavně o svých zkušenostech a většina článků vznikne právě jednou jedinou myšlenkou, která ve výsledku vytvoří celý článek. A ten tu pak můžete najít.

Tvoření RAWMANIE se pro mě stalo každodenní záležitostí a vášní. A pokud je tento obsah vášní i pro vás, je to znamení, že jsme oba s Tomem odvedli opravdu dobrou práci! :)

"The only limits you have are the limits you believe!"