Ráda píšu. Nejen o sobě a svých zkušenostech, ale také o informacích, které vám mohou pomoci vybrat si ten správný životní styl nebo vám odpovědět na vaše otázky ohledně zdravého stravování nebo i osobního života.
Sbíráme třešně

Sbíráme třešně

RAWMANIA
Článek
Třešně. Sladké a červené bobulky na stopce plné živin a vitaminů. Ale co nám všechno dávají? Proč nás tolik zasytí? A proč se večer cítíme jako nafouknutý balón? 

Už od začátku léta se s Tomem těšíme až dozrají třešně. Já třešně miluju a jsem schopná stát hodinu u stromu a trhat a zobat. Přijde mi, že jich je nekonečně mnoho a jsou tak krásné, že je těžké se udržet a nedat si ještě jednu. Ale pak přijde další třešeň, další, další a další… A nakonec se cítíte jako nafouklý těžký balón a chcete jen ležet a trávit a nejlépe do večera se ani nepohnout, natož něco sníst. Ano takhle vypadá můj den, když sbírám třešně. A váš? Neříkejte mi (prosím), že jen já jsem takový nenažranec.. 

tresne7

Jako vždy, když se dobelháme ze sběru ovoce a zeleniny, které nám příroda zrovna nadělila, si večer zjišťuji, CO jsme to do sebe zase dostali a kolik živin nám to dalo. U třešní jsem byla velice mile překvapena :-) 

Proč nám třešně tak chutnají a co vlastně obsahují:

Toto až hříšně krásné ovoce obsahuje až 14% sacharidů (nejvíce fruktóza), má tolik cukru, že se doporučuje diabetikům

Obsahuje sice jen malé množství vitaminů (skupina B) a minerálů (hořčík, mangan, železo, vápník, fosfor, selen, draslík), ale zato mají vysoké zastoupení různých kyselin

Kyselina jantarová, citronová, jablečná podporují trávení a čistí krev

Mají projímavý účinek

Zbavují nás cholesterolu

Mají detoxikační vlastnosti (jsou močopudné a snižují nadváhu)

1 kg třešní ochrání tělo proti zánětům a revmatu

Na artrózu, dnu, revmatoidní artritidu, chronickou zácpu a hepatopatii, selhání srdce a rakovinu se doporučuje třešňová kůra (1,5 kg - 2 kg třešní/den po dobu tří dnů)

Výborný antioxidant

Pomáhají pacientům s dýchacím ústrojím

Stejně jako hrášek je výborným elixírem mládí:-)

 

tresne9

Pokud si třešně vypeckujete a na slunci (pokud jsou opravdu velká vedra a na balkóně naměříte 40°C jako já) usušíte, dostanete výborného pomocníka k oživení moučníků, pudingů nebo i koktejlů. Sice jsem chtěla vyzkoušet pár receptů s čerstvými třešněmi, ale snědly se dříve, než jsem zvládla něco ukuchtit.

Hlavní je, že jsme si opět zvládli vzít další živiny, které nám příroda nabídla do posledního kousku :) 

Prosím nedělejte marmelády, nijak je tepelně nezpracovávejte. Užijte si je tak jak narostly, protože tak je to nejlepší!

 

tresne10

 

tresne16

Zobrazeno: 2187 krát Kategorie: RAW a vegan Naposledy změněno pondělí, 16. listopad 2015

Autor:

Barbora Karchová

Raw food/živá strava je pro mě citová záležitost. Nejde jen o jídlo, ale i o životní styl a takový jiný pohled na svět, který s touto stravou získáte. Začnete se více starat sami o sebe a tím se vám začne pomalu měnit život...

A protože mě raw food opravdu baví, zatím jsem neztratila inspiraci pro syrové recepty. A tak realizuji každou představu receptu, která mě napadne. Snažím se vše vysvětlit jednoduše a používat dostupné suroviny. Nejsem profi kuchařka, jen vášnivý samouk, který se zamiloval do jednoduchosti a lahodnosti raw receptů. 

Jak jsem říkala, raw food není jen o ovoci a zelenině, ale také o životním stylu. Proto se moje články týkají všech směrů, které se tohoto způsobu života nějak dotýkají. Ráda píšu hlavně o svých zkušenostech a většina článků vznikne právě jednou jedinou myšlenkou, která ve výsledku vytvoří celý článek. A ten tu pak můžete najít.

Tvoření RAWMANIE se pro mě stalo každodenní záležitostí a vášní. A pokud je tento obsah vášní i pro vás, je to znamení, že jsme oba s Tomem odvedli opravdu dobrou práci! :)

"The only limits you have are the limits you believe!"