Ráda píšu. Nejen o sobě a svých zkušenostech, ale také o informacích, které vám mohou pomoci vybrat si ten správný životní styl nebo vám odpovědět na vaše otázky ohledně zdravého stravování nebo i osobního života.
Zapojení core ve stoje

Zapojení core ve stoje

RAWMANIA
Článek
V posledním dílu se rozepíšu o zapojení a posilování core pomocí dechu, tentokrát ve stoji!

Někteří tráví většinu dne v sedě, jiní zase ve stoje, tak ať to máme kompletní.  

Jak takový správný postoj vypadá?

Bod první - chodidla

Prvním důležitým bodem je, abychom stáli na trojbodové opoře našich chodidel – tzn. na vnějším okraji paty, na malíkové hraně a na palcové hraně. Postavte se, jak jste zvyklí, ale na šířku kyčelních kloubů a zvedněte prsty od země. Zvednuté prsty roztáhněte co nejvíce od sebe, jako to dělají malé děti, které ještě nemají zničené nohy z botiček nebo jako žáby :). Roztažené prsty začněte pokládat od malíků po palce, pěkně postupně. Tím se vám pata dostane na vnější okraj a aktivuje se i příčná klenba chodidla. Pokud necítíte, pravděpodobně jste s přiložením palce na zem povolili u malíku....

Bod druhý – pánev

Stejně jako při lehu a sedu musí být naše pánev v neutrálním postavení. Než vám toto postavení půjde nastavit automaticky, pohoupejte pánví několikrát obloukovitě dopředu a dozadu a zůstaňte zhruba uprostřed pohybu. Pro kontrolu můžete přiložit dlaně na trny lopat kyčelních a prsty na sponu stydkou. Dlaně by měly být v rovině a prsty by měly směřovat kolmo dolů.

Bod poslední – hlava a páteř

V závěru nezapomeňte na vytažení páteře a stočení spodních žeber k páteři - jde o to, aby vám nekoukaly z hrudníku. Začneme od kosti křížové, kterou táhneme směrem k zemi a proti tomu přidáme tah hlavy za jejím temenem. Měli byste cítit tah páteře až v bederní oblasti. Tah je to příjemný, nezvyklý, ale příjemný. Nenuťte se do, pro vás, nepřirozených pozic, ve kterých cítíte nepříjemnou bolest. Stejně jako se stravou, poslouchejte svoje tělo a zbytečně ho netýrejte dietami nebo bolestivým cvičením a krkolomnými pozicemi (třeba i hodinami i hlavou skloněnou nad chytrým telefonem). Cviky, které vypadají na první pohled efektivně a „cool“, nemusí zas tak efektivní a rozhodně nemusí znamenat, že jsou vhodné pro každého. Každý máme jiné pohybové návyky a to, co vypadá na první pohled jednoduše, nemusí zas tak jednoduché být na provedení, uděláme-li to tak, jak máme.

Co myslíte, která z následujících postur je správná?

 

Zkuste si stoupnout ke zdi a srovnat se s obrázkem. Vezměte si na pomoc partnera, sami to stěží odhadneme. Ještě lepší bude, vezmete-li si na pomoc dobrého trenéra. Každý by to měl totiž odhalit a také vám pomoci s nápravou. Pokud trenéra máte, ale neví si s tím rady, možná je ten správný čas na změnu ;)

 

První obrázek je ten správný 

Další postup už znáte, zklidníme se a začneme pozvolna dýchat do bočních stran hrudníku, mezi lopatky, do břicha, do podbřišku či do beder. Více info v tomto článku!

Zobrazeno: 592 krát Kategorie: Funkce těla Naposledy změněno čtvrtek, 19. květen 2016

Autor:

Linda Tománková

Zabývám se zdravotně kondičním a zdravotním cvičením jak při individuálním tréninku, tak při skupinových lekcích. Mé články budou hodně o vnímání svého těla, protože bez toho se správně cvičit nedá. Jde mi o funkční tělo, které se „jen tak mimochodem“ bude přetvářet na pevnější a na pohled hezčí. Řekneme si něco o postuře těla, o správně vedeném dechu, o cvičení s vlastní vahou těla, o cvičení s balančními pomůckami, které jsou volně dostupné v obchodech, ale také o tom, jaké vlivy mohou mít špatné pohybové návyky na náš zdravotní stav.

Nabídnu Vám jiný pohled na cvičení všeobecně, jiný pohled na klasické cviky a budu se snažit odpovědět na všechna proč.

Moje motto: „Že se to dělá „takto“, neznamená, že je to správně!“